جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

جاذبه هاي گردشگري شيراز

خريد آنلاين بليط هواپيما ارزان و بدون واسطه

جاذبه هاي گردشگري شيراز

۲۴ بازديد

جاذبه هاي گردشگري شيراز

شيراز پنجمين شهر پرجمعيت ايران و پايتخت استان فارس (فارس قديمي به عنوان پراس) است.جاذبه هاي گردشگري شيراز در جنوب غربي ايران در رودخانه فاضلاب رودخانه خشخ / خشك واقع شده است. اين آب و هواي معتدل است و بيش از يك هزار سال است كه مركز تجارت منطقه اي است. اين يكي از قديمي ترين شهرهاي ايران است. اولين ارجاع به شهر به نام تييريس بر روي قرصهاي گلخانهاي ايلامي است كه تا سال 2000 قبل از ميلاد ساخته شده است. در قرن 13 ميلادي، شيراز به دليل تشويق حاكم آن و حضور بسياري از دانشمندان و هنرمندان فارسي، به عنوان مركز برجسته هنر و نامه تبديل شد. اين پايتخت ايران در دوران سلطنت زندي از سال 1750 تا 1800 بود. دو شاعر معروف ايران، حافظ و سعدي از شيراز بوده و مقبره آنها در سمت شمال مرزهاي فعلي قرار دارد. شيراز به عنوان شهر شاعران ادبيات شراب و گل شناخته شده است.  بليط هواپيما شيراز همچنين بسياري از ايراني ها به دليل باغ هاي فراوان و درخت هاي ميوه اي كه در شهر ديده مي شوند، مانند باغ ارم، بسياري از باغ ها را شهر مي دانند. شيراز جوامع بزرگ يهودي و مسيحي داشته است. صنايع دستي شيراز شامل كارهاي موزاييك تزئيني طراحي فريم نقره اي و فرش بافندگي و بافندگي از كيليم گيليم و ججيم در روستاها و در ميان قبايل است. در صنايع شيراز مانند توليد سيمان، كودهاي شكر، محصولات نساجي، صنايع چوب، صنايع چوب و فرش، غالب است. شيراز همچنين داراي يك پالايشگاه نفتي بزرگ است و همچنين مركز اصلي صنايع الكترونيكي ايران است: 53 درصد از سرمايه گذاري الكترونيكي ايران در شيراز محور قرار دارد. شيراز خانه نخستين نيروگاه خورشيدي ايران است. شيراز در جنوب ايران و در شمال غربي استان فارس واقع شده است. بليط هواپيما شيراز ، اين در يك دشت سبز در پاي كوههاي زاگرس 1500 متر (4900 پا) بالاتر از سطح دريا ساخته شده است. شيراز 919 كيلومتر (571 مايل) در جنوب تهران است.

 

آب و هواي شيراز فصل خاصي است و به طور كلي به عنوان يك آب و هواي نيمه خشك آب و هواي گرم (Köppen: BSh) طبقه بندي مي شود، گرچه اين تنها كمي كمتر از آب و هواي مديترانه اي مديترانه (Csa) است. سامرها با دماي متوسط ​​38.8 درجه سانتيگراد (101.8 درجه فارنهايت) به طور متوسط ​​در ماه جولاي گرم هستند. زمستان ها با دماي متوسط ​​پايين زير انجماد در ماه دسامبر و ژانويه سرد مي شوند. حدود 300 ميلي متر (12 اينچ) بارش باران هر سال تقريبا به طور كامل در ماه هاي زمستان مي افتد، هرچند در بعضي موارد به همان اندازه در يك ماه كاهش يافته است (همانطور كه در ژانويه 1965 و دسامبر 2004)، در حالي كه در سال از ژوئيه 1965 تا ژوئن 1966 به اندازه 82.9 ميلي متر (3.3 اينچ) افتاد. مرطوب ترين سال سال 1955/1956 با 857.2 ميلي متر (33.75 در) بوده است، هرچند از سال 1959 بالاترين ميزان آن در حدود 590 ميلي متر (23.2 در) در هر 1995/1996 و 2005-2005 بوده است.

پرسپوليس

پرسپوليس (فارس قديمي: پارسا، تكت جمشيد يا چله مينار)، مراسم افتتاحيه امپراطوري هخامنشي (حدود 550-330 سال قبل از ميلاد) بود. پرسپوليس در 70 كيلومتري شمال شرقي شهر شيراز شيراز در استان فارس ايران مدرن واقع شده است. بليط هواپيما شيراز ، در فارسي معاصر، اين سايت به نام تاخت جمشيد (تخت جمشيد) شناخته مي شود. اولين بقاياي تخت جمشيد از حدود 515 سال قبل از ميلاد است. به پارس هاي باستاني، اين شهر به نام پارسا شناخته مي شود، يعني "شهر ايرانيان". پرسپوليس يك ترجمۀ يوناني Πέρσης πόλις (Persēs polis: "Persian city") است.

حافظ

ايرانيان گفته اند كه هر خانه بايد دو چيز داشته باشد: اول قرآن و سپس حافظ. حافظ يك شاعر با نفوذ ايراني است. تقريبا هر ايراني بليط هواپيما شيراز ،  مي تواند كار خود را نقل قول كند، آن را به هر گونه تحرك اجتماعي يا شخصي كه به آنها وابسته است خم كرده است. و جايگاهي بهتر براي سعي در درك ابدي حماس در ايران وجود دارد تا آرامگاه حافظ، آرامگاه او. در پشت مقبره آرامگاه حافظ، يك چيپس است كه محل خوبي براي خنك كردن برخي از موسيقي هاي زنده سنتي و فنجان چاي است.

   

آرامگاه سعدي

آرامگاه سعودي و باغ هاي اطراف آن بسيار مناسب براي يك مرد است كه به طور گسترده اي در مورد باغ ها و گل هاي رز نوشته است. اين مكان آرام است، با سنگ قبر در يك ستون سنگي باز و با آيتم هاي مختلف از سعدي و با حمايت گنبد كاشي شده.

 

باغ ارم

باغ ارم  لذت بخش است كه در معرض انواع درختان كويري قرار دارد و بازديدكنندگان از تمام سنين با نمايشگاه هاي خيره كننده و گلها و درختان مختلف را تحت تاثير قرار مي دهد. باغ ها توسط دانشگاه شيراز اداره مي شوند. باغ ها به اندازه كافي آسان هستند تا بتوانند تاكسي شاتل را به سمت دانشگاه منتقل كنند.

   

بازار وكيل

منطقه تجاري باستاني شيراز شامل چندين بازار از تاريخ هاي مختلف مي باشد. بهترين و مشهورترين بازار واكيل، بليط هواپيما شيراز ،  ساختار cruciform است كه به وسيله كريم خان به عنوان بخشي از برنامه وي براي تبديل شيراز به يك مركز تجاري عالي به كار گرفته شده است. خيابان هاي آجري عظيم، شاهكارهاي معماري زندي هستند، طراحي شده اند تا اطمينان حاصل شود كه در فصل تابستان زمستان سرد و زمستان گرم است. امروزه نزديك به 200 فروشگاه فرش، صنايع دستي، ادويه جات و لباس را به فروش مي رسانند و يكي از مهمترين بازار هاي جو محسوب مي شود، به ويژه در اوايل شب، زماني كه از نظر فتوگنال فوق العاده است. به طور معمول، اين بهترين explor است

 

ارگ كريم خاني


جاذبه هاي گردشگري شيراز


ارگ كريم خاني كه بزرگترين ساخته دوره زنديه مي باشد در سال 1351 به ثبت ملي آثار باستاني رسيد. از آنجايي كه كريم خان زند در اين ارگ سكونت داشته است به ارگ كريم خاني مشهور شده است و با اين نام ان را مي شناسند. تلفيقي از معماري هنري و نظامي مي باشد كه زيبايي هاي آن را دو چندان مي كند.متاسفانه در دوره پهلوي از آن به عنوان زندان استفاده شد كه آسيب هاي جدي به آن وارد شد.

آدرس: ميدان شهدا (شهرداري سابق)

بليط بازديد از ارگ كريم خاني : گردشگران خارجي ۲۰۰۰۰ تومان و براي گردشگران داخلي ۳۰۰۰ تومان مي باشد.



خانه زينت الملوك


جاذبه هاي گردشگري شيراز


اين بنا در سال 1290 و دوره قاجاريه ساخته شده است و به خاطر خوبي ها كارهاي خيريه مالكش به خانه زينت الملوك مشهور گرديد. محمد خان قوام الملك دوم و محمد خان قوام الملك سوم معماران ان بودند كه در 10 سال اين بناي بسيار زيبا را ساخته اند.

جالب اينجاست كه اين خانه از طريق دربي در زيرزمين خانه به نارجستان قوام متصل مي شود .آيينه كاري و گچ بري هاي بسيار زيبا شما را وجد مي آورد به طوريكه پس از يك قرن هنوز زيبايي خود را حفظ كرده اند.

آدرس: خيابان لطفعلي خان زند - محله گود عربان

بليط بازديد از خانه زينت الملوك : گردشگران خارجي ۲۰۰۰۰ تومان و براي گردشگران داخلي ۳۰۰۰ تومان مي باشد.

 

نقش رستم


جاذبه هاي گردشگري شيراز


در سال 1310 به ثبت آثار باستاني ملي رسيد. نقش رستم آرمگاه شاهان بزرگ ايران مانند داريوش بزرگ و خشايارشا و داريوش دوم و داريوش سوم و همچنين ارديش يكم مي باشد.كعبه زرتشت از ديگر جاذبه هاي گردشگري شيراز مي باشد كه در محوطه اين اثر باستاني جاي گرفته است و به گفته برخي از تاريخ نويسان معبدي براي پرستش خدا بوده است . گفتني است كه در اين باره نظرهاي متفاوتي وجود دارد.

آدرس نقش رستم : شهرستان مرودشت

 

بازار وكيل


جاذبه هاي گردشگري شيراز


بازار وكيل از بزرگترين و زيباترين بازارهاي تاريخي در ايران است كه ساخت آن نزديك به 20 سال به طول انجاميد.بازار وكيل جز آثار و جاذبه هاي گردشگري بسياري زيباي شيراز مي باشد كه در طول تاريخ تغييرات فراواني را به خود ديده است و قسمت هاي از آن تخريب شده است.

البته چندي پيش با كشف اسنادي مربوط به فاكتورهاي خريد و فروش در اين بازار دوباره بر سر زبان ها افتاد.

آدرس بازار وكيل : مركز شهر شيراز،خيابان زند، ميدان شهدا

 

حمام وكيل


جاذبه هاي گردشگري شيراز


از ديگر آثار بسيار زيبا مي باشد كه در دوران زنديه در ايران ساخته شده است و در كنار بازار وكيل و مسجد وكيل جاي گرفته است. حمام وكيلاز آن دسته از آثار و جاذبه هاي گردشگري در شيراز مي باشد كه هر ساله گردشگران داخلي و خارجي بسياري از آن بازديد به عمل مي آورند.

آدرس حمام وكيل : خيابان لطفعلي خان زند - خيابان طالقاني - جنب مسجد وكيل

بليط بازديد از حمام وكيل : گردشگران خارجي ۲۰۰۰۰ تومان و براي گردشگران داخلي ۲۵۰۰ تومان مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.