شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

بليط چارتري

خريد آنلاين بليط هواپيما ارزان و بدون واسطه

بليط چارتري

۲۲ بازديد

بليط چارتر

چارتر ، اين كلمه را حتما در زمان خريد بليط هواپيما شنيده ايد . افراد زيادي هستند كه قبل از سفر به تتهيه بليط چارتر مي كوشند ، در اينجا با ما همراه باشيد تا بيشتر با مفهوم چارتر و كلماتي امثال اين مانند بليط چارتر ، پرواز چارتر آشنا شويد.

چارتر به معناي اجاره دادن است و فقط در زمينه هواپيمايي كاربرد ندارد بلكه در بسياري از خدمات كاربرد خود را دارد اما از انجايي كه ما در اين مقاله در سايت پانيذ تراول ، موضوع اصلي ما بليط هواپيما چارتر است ، بيشتر در مورد اين موضوع صحبت مي كنيم

زماني كه يك شركت صندلي هاي يك هواپيما را به صورت عمده و در زماني معين شده اجاره مي كند و خود شركت به صورت جداگانه شرع به فروش آنها مي كند ،در اينجا چارتر صورت گرفته و به شركت فروشنده بليط چارتر كننده مي گويند .

چارتر پروازهاي هوايي چند كاربرد دارد كه در ادامه به توضيح آنها مي پردازيم :


خريد بليط چارتر

 براي  خريد بليط هواپيما چارتر مي توانيد از سايت پانيذ تراول استفاده كنيد ،اين نوع بليط در بيشتر مواقع توسط آژانس هاي مسافرتي به فروش مي رسد

اگر بخواهيم واضح تر توضيح دهيم، اين دفاتر در مذاكره با شركتهاي هواپيمايي قسمتي از ظرفيت موجود را براي خود كرايه مي كنند و خودشان مسئول فروش ظرفيت گرفته شده را بر عهده مي گيرند. در اين روش ، شركت هواپيمايي ، چارتر دهنده و دفتر خدمات مسافرتي ، چارتر كننده ناميده مي شوند.

افرادي كه قصد سفر و خريد بليط از نوع چارتر را دارند بايد به آژانس مسافرتي چارتر كننده مراجعه كنند. گفتني است مسئوليت قيمت گذاري نيز بر عهده چارتر كننده مي باشد و چارتر دهنده وظيفه اي در اين خصوص بر عهده نمي گيرد. اگر قرارداد چارتر بين يك چارتر دهنده و يك چارتر كننده شكل گيرد مسئوليت فروش كامل ظرفيت چارتر شده و ريسك آن كه در اينجا منظور صندلي هاي هواپيما مي باشد نيز بر عهده چارتر كننده است. اگر بخواهيم بهتر توضيح دهيم در صورتي كه چارتر كننده (دفتر خدمات مسافرتي) نتواند همه ظرفيتي را كه اجاره نموده است، استفاده كند يا به فروش برساند چارتر دهنده (شركت هواپيمايي) تعهدي ندارد و او مبلغ اجاره منعقد شده را دريافت خواهد نمود. به همين دليل، نرخ بليط چارتر متغير است و در مقاطع مختلف زماني داراي نوسان زيادي مي شود چراكه چارتر كننده سعي دارد با كاهش يا افزايش بليط هواپيما در لحظات مختلف از يكسو تمام صندلي هايي را كه از ايرلاين اجاره نموده به فروش برساند و از سوي ديگر، از عوايد اقتصادي مناسبي سود ببرد.

اين را نيز در مورد تغييرات نرخ بليط چارتر بگوييم كه به طور كلي هرچه بيشتر به زمان پرواز نزديك مي شويم بهاي بليط چارتر ارزان مي شود تا زودتر فروش انجام شود. دليل اصلي اين موضوع آن است كه چارتركننده هراس از اين دارد كه ممكن است همه ظرفيت اجاره شده پر نشود اما در مواقعي كه احساس كند تقاضا براي آن بليط چارتر زياد شده باشد و در واقع مسافرت زيادي قرار است در آن برهه زماني شكل گيرد ممكن است قيمت بليط خود را بالا ببرد. اين موضوع بيانگر اين است كه با توجه به فصول مختلف سال افزايش و كاهش قيمت بليط چارتر داراي نوسان زيادي مي باشد. مثلا در زماني مثل عيد نوروز يا فصل تابستان يا برخي مناسبتهاي مذهبي، ملي و يا تعطيلات خاص تقاضا براي سفر بيشتر مي شود و نرخ بليط چارتر بالا مي رود اما در برخي زمانهاي ديگر مثل در شرايط بدي آب و هوا كه سفر كمتري شكل ميگيرد قيمت بليط چارتر نيز تا حدودي با كاهش قيمت مواجه مي شود.



بليط هواپيما چارتر


اما نكته اي مهمي كه اينجا شايان ذكر است بليط چارتر در بعضي از مسير هاي پر تردد مانند كيش ، مشهد ، استانبول و دبي كه مسير هاي پر طرفداري هستند ،در مقاطع زماني بلندتري مثلا در تمام طول سال ممكن است در اختيار چارتر كننده باشند و همه بليط هاي اين ميسر ها چارتري است 

در بعضي از مواقع پيش مي آيد كه چند دفتر خدمات مسافرتي با هم يك نماينده تعيين مي كنند و آن نماينده طرف قرارداد با شركت هواپيمايي مي شود در اين صورت آنها ظرفيتي را كه از شركت هواپيمايي گرفته اند در داخل بين خود تقسيم و خرد مي نمايند.


 


 بليط هواپيما چارتر چه ويژگي هايي دارد

گفتيم كه قيمت بليط هواپيما چارتر متغير است و به سود مسافر مي باشد كه با قيمت مناسب بليط تهيه كند ، براي اينكار لازم است مدتي قيمت بليط ها را رصد كنيد و با افراد با تجربه در اين زمينه مشورت كنيد تا بتوانيد بليط چارتر با قيمت مناسب خريداري كنيد.

معمولا زماني كه مردم در مشغله هاي خود غرق مي شوند ، سفر نيز كم مي شود ، يكي از اين زمان ها اسفند ماه است كه مردم در حال خريد و خانه تكاني براي عيد نوروز هستند ، در اين زمان شما مي توانيد با يك خريد مناسب بليط چارتر تهيه كنيد.

يكي از ويژگي هاي بليط هواپيما چارتر اين است كه در مواقع كم سفر ، ارزان مي باشد ، اين موضوع در زماني كه بعد از تعطيلات نوروز همه از مسافرت برگشته اند ،نيز رخ مي دهد ،اين نكته را هم در نظر بگيريد كه هرچه به زمان پرواز نزديكتر مي شويم ،شاهد كاهش قيمت بليط چارتر مي باشيم ، كه به اصطلاح به آن بليط لحظه آخري مي گويند،پس با اين توصيف هميشه در خانه يك ساك آماده براي سفر داشته باشيد و قيمت بليط هواپيما چارتر را زير نظر بگيريد و هر وقت بليط هواپيما چارتر با كاهش خوبي روبرو شد ،خريد بليط هواپيما چارتر خود را انجام دهيد و از سفر خود لذت ببريد.

خريد بليط چاتر هم به نفع مسافر است و هم به نفع شركت چارتر كننده ، چرا كه چارتر كننده توانسته است بليط هاي خود را بفروش برساند و مسافر هم با قيمت خوبي بليط هاي خود را تهيه كرده است .در سال هاي قبل آژانسهاي مسافرتي از روش هاي مانند sms، ايميل و ... مسافران را از وجود بليط هاي چارتر ارزان قيمت باخبر مي ساختند اما امروزه با به وجود آمدن سايتهاي مختلف فروش بليط هواپيما چارتر مثل پانيذ تراول مي توانيد بصورت شخصي از كليه ي قيمت بليط ها آگاه شويد، آنها را مقايسه نموده و در نهايت نسبت به بليط مورد نظرتان اقدام به خريد كنيد.


بليط چارتري

چارتر يا سيستمي ،كدام بهتر است ؟

به طور عادي در طول سال قيمت بليط چارتري و سيستمي به يك اندزه است و زياد فرق نمي كند زيرا درخواست كافي براي سفر وجود دارد و لزومي براي پايين آمدن قيمت بليط توسط چارتر كننده وجود ندارد.در صورتي كه قيمت بليط سيستمي با چارتر برابر بود ،سعي به خريد بليط سيستم  داشته باشيد چرا كه بليط چارتر داراي معايبي است كه آنها را براي شما بازگو مي كنيم

امكان لغو، انصراف، استرداد و تغيير زمان بليط سيستمي آسان تر از بليط چارتر است. معمولا هنگام لغو بليط هواپيما چارتر جريمه زيادي به آن تعلق مي گيرد و درصد قابل توجهي از مبلغ اصلي به شما برگردانده نمي شود. در برخي شرايط ممكن است بليط اصلاً قابل لغو نباشد و هيچ هزينه اي بابت انصراف به شما برنگرد. همچنين در بليط هاي چارتري، چنانچه همراه خود كودك (2 تا 12) سال داشته باشيد، بليط سيستمي نرخ كمتر و مخصوص به اين سن را خواهد داشت اما در بليط هواپيما چارتر نرخ بليط براي اين محدوده سني مطابق نرخ بليط بزرگسال محاسبه خواهد شد. در بليط چارتر تنها براي افراد زير دو سال كه به آنها نوزاد اطلاق مي شود قيمت بليط تفاوت دارد.

 آسان تر بودن امكان لغو، انصراف، استرداد و تغيير زمان بليط سيستمي از بليط چارتر . اگر بخواهيم بليط چارتر را لغو كنيم جريمه زيادي به آن تعلق مي گيرد و ميزان قابل توجهي از مبلغ اصلي به شما برگردانده نمي شود. بعضي وقت ها ممكن اصلا مبلغي براي باز پس گيري و لغو بليط به شما تعلق نگيرد. در بليط هاي چارتري اين نكته هم است كه چنانچه همراه خود كودك (2 تا 12) سال داشته باشيد، تفاوت قيمتي براي بزرگسال در نظر نمي گيرد و از شما همان پول بليط بزرگسال را كم مي كند اما در بليط هاي سيستمي شرايط متفاوت است و قيمت بليط براي بزرگسال و كودك ، نوزاد به ترتيب با كاهش قيمت روبرو است .


هواپيماي چارتر

اين مفهوم زماني كاربرد دارد كه هواپيماهايي با ابعاد كوچكتر در نظر گرفته مي شود كه كمتر از 10 نفر مسافر را جابجا مي كنند. اين هواپيماها با دارا بودن فضاي خصوصي و لوكس، معمولا از جانب شخصيتهاي مختلف تجاري و سياسي و ... جهت سرعت بخشيدن به پرواز اجاره گرفته مي شوند. هواپيماي چارتر را نبايد با پرواز چارتر اشتباه گرفت


بليط چارتر ارزان

براي بسياري از ما اين گونه جا افتاده است كه بليط هواپيما چارتر ارزان مي باشد ، كه به درست نيست و قرار به اين نيست اگر بليطي چارتر بود ، ارزان باشد ،در بعضي از مواقع ديده شده كه گران تر هم مي شود،در واقع بليط چارتر داراي نوسان است و قيمت آن به كرات تغيير مي كند و شرايطي دارد كه مسافر مي تواند بهتر براي خريد تصميم بگيرد.


پرواز چارتر

زماني از اين اصطلاح استفاده مي شود كه تمام يا بخشي از صندلي هاي هواپيما توسط چارتر كننده اجاره مي شود. پرواز چارتر گاهي بنا به سفارش چارتر كننده در برخي مسيرها برقرار مي شود ولي در هر صورت بليط آن توسط چارتر كننده به دست مسافر مي رسد. در صورتيكه چارتر كننده يك آژانس مسافرتي باشد، پرواز چارتر معمولاً در مسيرهاي پرتردد رخ مي دهد چراكه چارتر كننده تقريبا يقين دارد مي تواند تمام بليط آن مسيرها را به فروش برساند و شركت هواپيمايي هم خود را از مسائل خرده فروشي دور مي كند.

پرواز هاي چارتري انواع مختلفي دارد كه در زير مشاهده مي كنيد :

اجاره صندلي (Seat Charter): اجاره تعداد مشخصي از صندلي هاي يك هواپيما توسط چارتر كننده براي يك دوره زماني معين شد از قبل . خود اين نوع پرواز چارتر به سه مدل، سيت چارتر به صورت شناور (اجاره شناور صندلي)، سيت چارتر بك تو بك (Back To Back) (اجاره صندلي رفت و برگشت)، سيت چارتر به صورت مشخص (Block Seat) (اجاره صندلي هاي مشخص شده) انجام مي شود

چارتر كامل (Full Charter): اجاره كامل كليه ظرفيت موجود صندلي هاي يك هواپيما براي مقطع زماني از قبل تعيين شده توسط شركت چارتر كننده كه مي تواند يك آژانس مسافرتي باشد .


 

بليط چارتر مشهد

همانطور كه مي دانيد بليط چارتر مشهد يكي از پر فروش ترين بليط هاي هواپيما در پروازهاي داخلي محسوب مي شود. از اين رو گفتني است كه اين حجم از تقاضا سبب شود تا خريد بليط چارتر مشهد در تعطيلات و ساير سيزن هاي سفر با كمي مشكل انجام شود. موضوعي كه سبب شده است تا بسياري از فعالان حوزه گردشگري، سامانه هاي خريد آنلاين بليط هواپيما را در هر شرايط زماني و مكاني براي خريد بليط هواپيما مشهد ترغيب كنند.

بليط چارتر استانبول

بر اساس آمارها استانبول از جمله محبوبترين مقاصد گردشگري ايرانيان محسوب مي شود از اين رو اطلاع از قيمت بليط چارتر استانبول براي بسياري از مسافران پروازهاي بين المللي بسيار مهم مي باشد. با اين وجود اگر به دنبال خريدي ارزان و با قيمت مناسب براي سفرهاي خارجي خود مي باشيد، رزرو بليط چارتر استانبول در پائيز و زمستان را فراموش نكنيد.

همچنين براي اطلاع از آخرين تغييرات قيمت بليط هواپيما استانبول مي توانيد به سامانه جامع خريد بليط پانيذ تراول مراجعه داشته باشيد.

بليط چارتر كيش

از نظر بسياري از گردشگران ، براي خريد بليط چارتر كيش، اوايل دي ماه تا اواخر ارديبهشت ماه مناسب ترين زمان است. آب و هواي اين جزيره در اين ايام به قدري لطيف و فرح بخش است كه هر مسافر خوش ذوقي را وادار به خريد يك بليط هواپيما چارتر براي كيش مي كند

براي رزرو بليط هواپيما كيش مي توانيد پس از انتخاب مسير و تكميل فيلدهاي "تاريخ سفر" و "تعداد مسافران" در پانيذ تراول، خريدي ارزان و با قيمت مناسب را داشته باشيد.


بليط چارتر پانيذ تراول

براي خريد بليط چارتر هواپيما با تمام ويژگي هايي كه در اين مقاله عنوان كرده ايم، مي توانيد از فرم بالاي همين صفحه استفاده نماييد. سايت پانيذ تراول با پوشش همه انواع بليط چارتر و سيستمي مجموعه كاملي از بليط هاي هواپيماهاي مسافربري كشور را دركنار هم جمع نموده تا شما بهترين تصميم را براي خريد بليط داشته باشيد. شما مي توانيد به راحتي با جستجو در مسير مورد نظر خودتان، به انواع مختلفي از بليط هاي چارتري و سيستمي دسترسي داشته باشيد و در ميان آنها بليط مورد نظر را مشص كنيد. پانيذ تراول بليط هاي چارتري و سيستمي و مشخصات ديگري از هركدام مانند شركت هواپيمايي، نام هواپيما و ... را به تفكيك و به وضوح براي شما رديف مي كند تا بتوانيد براحتي براي خريد بليط چارتر هواپيما مورد نظر اقدام نماييد.

نكته قابل توجه در سايت پانيذ تراول آن است كه بليط هاي نمايش داده شده تنها مربوط به چارتر كننده هاي معتبر است و جاي هيچگونه نگراني براي خريد آنها نمي باد. شما مي توانيد با چند كليك ساده، بليط مورد نظر را خريد و پس از دقايقي آن را در  اختيار داشته باشيد و به همين سادگي از خريد و سفر خود لذت ببريد!

See More At بليط چارتري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.